array(0) { }

Kā sociālo tīklu lietošana ietekmē tavu miega kvalitāti?

Sliktas ziņas visiem, kas pirms miega mīl pārbaudīt Facebook vai Twitter kontus. Jauns pētījums pierādījis, ka šāda darbība ilgtermiņā spēj būtiski ietekmēt miegu.

Tas ir viens no pirmajiem pierādījumiem, ka sociālie mediji spēj ietekmēt cilvēka miega kvalitāti. Jo īpaši šī ietekme ir novērojama jaunākas paaudzes cilvēkos, jo viņi ir pirmie, kas izauguši pasaulē, kur internets un sociālie mediji ir norma.

Pētījumā tika apskatīti 1788 jaunieši no ASV vecumā no 19 līdz 32 gadiem. Viņiem tika lūgts aizpildīt testu, kurā vajadzēja raksturot savus interneta lietošanas paradumus. Tajā paša laikā tika mērīta šo cilvēku miega kvalitāte. Tie, kuri mēdza pārbaudīt savus sociālos tīklus visbiežāk, cieta no no trausla un nekvalitatīva miega līdz pat trim reizēm biežāk. Turklāt miega kvalitāti ietekmē ne tikai interneta lietošana pirms miega, bet arī dienas laikā.

Vislielākā neskaidrība ir tajā, vai sociālo tīklu lietošana izraisa miega traucējumus, vai otrādi – miega traucējumi izraisa pastiprinātu sociālo tīklu lietošanu dienas laikā. Visticamāk gan, ka pie vainas ir abi faktori, kas darbojas kā noslēgta cilpa.

Pētījuma dalībnieki vidēji sociālajos tīklos pavadīja 61 minūti dienā un apmeklēja savus sociālo tīklu kontus vismaz 30 reizes nedēļā. Tika pētīta šo cilvēku aktivitāte tādos sociālajos tīklos kā Facebook, YouTube, Twitter, Google Plus, Instagram, Snapchat, Reddit, Tumblr, Pinterest, Vine un LinkedIn. Aptuveni 30% no viņiem tika novēroti smagi miega traucējumi, kas tarucēja normāli funkcionēt ikdienā.

Tādēļ, ja tu pastāvīgi ciet no slikta miega, naktī bieži pamosties vai vienkārši nespēj izgulēties, iespējams, pie vainas ir pārāk bieža interneta un sociālo tīklu lietošana.

3. februāris, 2016 | 1357 Skatījumi | 0 komentāri | Autors: Edgars
Komentēt var tikai reģistrēti lietotāji.
Reģistrēties, vai ienākt.
Pierakstīties uz jaunumiem
Vai arī iespējams vēlaties reģistrēties.