10 smagākie priekšmeti, ko pārvietojis cilvēks
Režisors Verners Hercogs savā 1982. gada filmā “”Fitzcarraldo”’ stāsta par kādu Eiropas neveiksminieku, kurš dodas uz Peru, lai kļūtu par kaučuka ražotāju. Viņš brauc pa upi ar milzu tvaikoni. Tad kādā brīdī viņš pierunā iezemiešu apkalpes locekļus vilkt kuģi ar virvi pa stāvu nogāzi, lai sasniegtu otru upi, kas ved uz viņa gala mērķi. Lai arī turpmākais varoņa liktenis nav zināms, cilvēku drosme un fiziskais spēks sasaucas ar reālo dzīvi. Galu galā visos laikos cilvēki ir vēlējušies pārvietot smagus priekšmetus. Mēs vēl joprojām brīnāmies par Ēģiptes piramīdas cēlājiem, kuriem izdevies aizvilkt 2,5 tonnas smagus akmens bluķus jūdzēm tālu. Un to viņu paveica bez mūsdienīgas tehnikas palīdzības.Un mēs nevaram nejust apbrīnu par darbuzņēmēja B. C. Millera atjautību, kas 1888. gadā pacēla 174 istabu lielo Brighton Beach Hotel, lai pārceltu to 600 pēdas(188,8 metrus) tālāk, lai pasargātu no vilciena satricinājuma radītās erozijas. Tālāk mēs apskatīsim dažādus smagumus, ko cilvēks ir pārvietojis.
Meteorīts
Šis ir pats nevainīgākais priekšmets, ko cilvēks jebkad ir pārvietojis. Aghnighito , zināms arī kā Cape York meteorīts ir vairākus miljonus gadus vecs. Tas nokrita no debesīm Grenlandē apmēram pirms 10 tūkstošiem gadu. Par šo meteorītu pirmo reizi cilvēce izdzirdēja jau 1818. gadā, bet tikai 1894. gadā bezbailīgais Arktikas pētnieks Roberts E. Pīrijs faktiski atrada meteorītu. Nez kāpēc viņam radās doma vest to uz Amerikas Dabas vēstures muzeju Ņujorkā.Pirms viņš to nogādāja uz kuģa, viņam vajadzēja dabūt līdz krastam. Viņš saprata, ka nepieciešams uzbūvēt pirmo un vienīgo Grenlandes dzelzceļa līniju.Bija vajadzīgi trīs gadi, lai dabūtu meteorītu uz tā pašreizējo atrašanās vietu. Tas stāv uz speciāla stenda, piestiprināts pie muzeja pamatiem.
Kravas automobīļi
Kravas mašīnas parasti pārvietojas ar savu spēku, bet, ja motors pēkšņi noslāpst, tad jāsauc palīgā spēka vīri. Kanādas draudzes priekšniekam ,spēka vīram , kas pārauga 120 cilvēku lielo Svētā Pāvila luterāņu baznīcas draudzi, ir vaļasprieks vilkt kravas automobīļus ar muskuļu spēku.1996. gadā viņš nopelnīja savu pirmo ierakstu Ginesa rekordu grāmatā velkot 17, 6 tonnas smagu automašīnu 98, 4 pēdas(30 metrus).Sešus gadus pēc tam viņš uzlaboja rekordu , vilka 28, 6 tonnas smagu ugunsdzēsēju auto tādā pašā attālumā un 2008. gadā, velkot pat lielāku svaru par 63, 1 tonnu, kā arī 2009. gadā vilcis 208 tonnas smagu lidmašīnu.
Milzīgi laukakmeņi
Senajiem grieķiem bija mīts par Sīzifu, kuru dievi sodīja, liekot viņam velt augšā uz klints milzīgu laukakmeni. Kad akmens bija gandrīz uzvelts, tas krita atpakaļ un viss darbs bija jāsāk par jaunu. Tādējādi viņam nācās šo akmeni velt mūžīgi. Par laimi kuģa apkalpe 340 tonnas smago, 21, 5 pēdas augsto laukakmeni vilka 85 jūdzes( 136,8 kilometrus) tikai vienreiz. Akmeni uzskatīja par smagāko, kāds jebkad pacēlies virs zemes. Viņi iecēla akmeni kravas automobīlī , uz ceļa, pa kuru viņi brauca uz kādu laiku pat apturēja satiksmi, lai neapdraudētu citu cilvēku drošību. Transportlīdzeklis pārvietojās ar ātrumu 10 jūdzes(16 kilometri) stundā un ceļu veica pusotras nedēļas laikā. Šā nogurdinošā pasākuma mērķis bija apgādāt ar materiālu mākslinieku Maiku Haizeru, lai viņš varētu no tā izveidot brīvdabas skulptūru „Levitated Mass”. Maikls Govens, brīvdabas muzeja speciālists lielījās Losangelos Times, ka „man ir pilnīgi skaidrs, ka šis ir viens no lielākajiem monolītiem, kas jebkad pārvietots.”
850 tonnīga lokomotīve
Mūsdienās grūti sekot līdzi visiem Ginesa rekordiem, kas nemitīgi tiek pārspēti, tāpēc vislielāko uzmanību parasti izpelnās tie, kas ievieto video ar savu rekordu Youtube. Viens piemērs tam ir Teksasas transporta departaments, kas 2010. gadā pārvietoja 850 tonnīgo lokomotīvi no Hjūstonas uz austrumiem no Veiko. Lai to pārvietotu, bija jāizmanto pielāgotas iekārtas, kas sastāv no divām kravas auto kabīnēm un 520 riepām. Transporta līdzeklis stiepās futbola laukuma garumā, bet bija tikai 39 pēdas(11, 9 metrus) garš. Tas nesa milzīgu motoru 250 jūdzes( 402 kilometrus) pāri 82 tiltiem ar ātrumu aptuveni 10 jūdzes(16 kilometri) dienā.
Kuģis, kuru izvilka kāds vīrs
Lielie kuģi parasti pārvietojas ar savu enerģiju vai tiek vilkti iekšā ostā, izmantojot velkoņus. Bet dažiem puišiem patīk darīt lietas citādi. 1999. gadā 34 gadus vecais maģistrants Saimonts Fords satvēra virvi un izvilka HMS Lancaster 1, 814 kubiktonnas ietilpīgu karaliskās flotes kuģi. Pēc varoņdarba paveikšanas, pats varonis sabruka ar elpas trūkumu.
Raķete
Lielās kosmiskās raķetes parasti izmanto, lai pārvadātu satelītu kosmiskajā orbītā. Un, kā jūs varat iedomāties, milzīgais Saturn V , kas devās uz Mēnesi 1960 gadu beigās, bija diezgan noslogots. Tas bija 363 pēdas(110, 6 metrus) garš un 60 pēdu (18, 3 metru) lielāks kā Brīvības statuja. Un , ja tas ir pilnībā piekrauts ar degvielu, tas sver aptuveni tikpat cik 400 ziloņu. Lai pārvietotu šādu monstru, bija atsūtīta kravas mašīna, tikpat liela kā pati raķete. Tā lēni virzījās pa pakāpieniem uz speciāla ceļa, kura virsma bija noklāta ar Tenesī upes akmeni, lai mazinātu berzi. Transports tika veidots tā, lai varētu pārvietot trīs tādas raķetes, lai gan neviens šādu varoņdarbu vēl nav veicis. Šāds transportlīdzeklis izmaksā aptuveni 100 miljonus šodienas dolāru, taču tie izrādījās tik spējīgi, ka tos izmanto arī turpmāk.
Viesnīca
Mēs neesam droši, cik daudz svēra Brighton Beach Hotel, kad to 1888 gadā uzbūvēja, varam tikai izteikt pieņēmumus par tās smagumu. Tā ir četrus stāvus augsta,tajā ir restorāns, deju zāle, divas ēdamzāles un 142 istabas. Tā arī bija pirmā viesnīca šajā apvidū, kas būvēta no dzelzsbetona, lai padarītu to drošu pret ugunsgrēkiem un zemestrīcēm. Sākumā ēka bija diezgan iespaidīga, vēlāk tās elegance mazinājās un tā sāka atrasties necienīgā stāvoklī. 1989. gadā, kad tika nolemt šeit būvēt jaunu viesnīcu, veco izlēma, nevis noārdīt, bet gan pārvietot. Tā tika pārvietota 186 pēdu(56,6 metru) attālumā uz tās jauno atrašanās vietu. Projekts izmaksāja 8,5 miljonus dolāru, kā arī 4,5 miljoni tika iztērēti, lai padarītu to vēl izturīgāku pret zemestrīcēm.
Iztvaicētājs
2010.gadā Al- Majdojuie transportēja milzu ierīci – iztvaicētāju- uz ūdens atsāļošanas staciju Saūda Arābijā.Ierīce bija futbola laukuma garumā un 4,891 tonnas smaga. Diemžēl nav zināms precīzs attālums, kādā ierīce pārvietota. Uzņēmums lepojas ar to, ka tā ir vissmagākā pārvietotā krava Tuvajos austrumos un droši vien arī visā pasaulē. Uzņēmums sola turpināt rekordu uzstādīšanu.
Titāniks
Dienā, kad tas tika palaists ūdeņos 1911. gadā tas bija lielākais kustīgais objekts ar cilvēkiem uz klāja. Kuģis svēra aptuveni 26 000 tonnas. Bija nepieciešamas 22 tonnas tauku un ziepju,lai kuģi nolaistu ūdenī. Jau paša kuģa nolaišanas diena bija nelaimīga, tās laikā gāja bojā viens no strādniekiem.
Dabasgāzes ieguves platforma
Platformas, kas atrodas Norvēģijas rietumu piekrastē, sver 1,2 miljonus tonnu un ir 1, 548 pēdu(471, 8 metru ) garas, kas padara tās par garākiem un smagākiem priekšmetiem, kas jāpārvieto no vienas vietas uz citu.